1970-те,1980-те

В края на на производственият кодекс на Америка през 1964 г., на финансови успехи на нискобюджетни филми Гор на следващите години, и на критични и популярни успех на ''бебето на Розмари'' (1968), доведоха до освобождаването на повече филми с окултни теми в 1970 г., като Exorcist (1973) и десетки други филми на ужасите, в които Devil представлява свръхестественото зло, често чрез импрегниране на жени с деца притежаващи деца. Жанрът също така включва кървави филми на ужасите със сексуални обертонове. Някои от тези филми са направени от уважавани автори

"Злите деца" и прераждането става популярните теми (като през 1977 г. филм на Робърт Уайз, Одри Роуз, която се занимава с един човек, който твърди, че дъщеря му е превъплъщение на друг мъртъв човек). Алис, Sweet Alice (1977), е друг католическа тематична ужас касапница за убийството на едно малко момиченце и сестра й, е основен заподозрян. Друг филм в популярна сатанинска на ужасите е The Omen (1976), когато човек осъзнава ,че пет годишен осиновен син е антихрист. Invincible човешка намеса, Сатаната се превърна в злодей в много филми на ужасите с постмодерния стил .
Друг пример е The Sentinel (1977 филм), в който моден модел открива новото си пребиваване в Brownstone,които може действително да бъде портал към Ада. Филмът включва подправени актьори като Ава Гарднър, Бърджис Мередит и Ели Уолах и такива бъдещи звезди като Кристофър Уокън и Джеф Голдблум.

Идеите на 1960-те започва да влияе на филми на ужасите, като младежи, участващи в контрадвиженията започват да изследват средата. Уес Крейвън е The Hills или очите (1977) , Тоби Хупър е на верига Тексас Saw Massacre (1974) ,спомени от войната във Виетнам; Джордж А. Ромеро 1978 зомби продължението, Зората на Мъртвите; канадския режисьор Дейвид Кроненберг , "лудия учен" филм поджанр от проучване на съвременните страхове относно технологията и обществото, и преоткриване на "тяло ужас", като се започне с Shivers (1975). [15]
Също и в 1970 г.,автора на ужаси Стивън Кинг дебютира на филмовата сцена, като много от книгите му са адаптирани за екрана, започвайки с адаптация Браян де Палма , публикува за първи път роман на Кинг, Кари (1976), който е бил номиниран за награди на Академията.

Джон Карпентър създава хит Halloween (1978). Шон Кънингам петък 13-ти (1980). Уес Крейвън насочени A Nightmare On Elm Street (1984). Този поджанр ще бъде миниран от десетки на все по-насилствена филми през следващите десетилетия, и Хелоуин се превръща в успешен независим филм. Други забележителни ужаси през 70-те е филма на Боб Кларк Черната Коледа (1974), който бе представен преди Хелоуин, и е дал началото на под-жанр.
През 1975 г. Стивън Спилбърг започва възнесението си към славата с Челюсти (1975). Филмът започна вълна от убийства от животни като Orca (1977), и от дълбините. Челюсти често кредитирани като един от първите филми, които се използват традиционно B елементи филм като ужас и леки Гор в голям бюджет филм на Холивуд.
1979, Alien съчетава натуралистични действия и графично насилие на 1970 г. с основата на чудовищните филм на по-ранните десетилетия, и се използва научна фантастика. Филмът беше изключително успешен и се наричал "Челюсти в космоса",той бил филм ориентир за жанра научна фантастика.
1980-те видяха вълна на кървави филми на ужасите, въпреки че повечето от тях бяха освиркани от критиците, много се превръща в "култ класики". Един забележителен пример е Злите мъртви филм на Sam Raimi , който е ниско бюджетен, но имаше много оригинални мисли, които беше похвалена от критиците по-късно. Други примери за филм на ужасите 1985 класическият Night Fright и през 1987 The Lost .