четвъртък, 14 юли 2011 г.


Филми на ужасите (обезпокоителни филми),тези филми се стремят да разкрият емоциите на страха , отвращение и ужас от зрителите . Те често са оборудвани сцени, които имат за цел да стреснат зрителя чрез средствата на страховитото и свръхестественото, като по този начин те често се припокриват с фантазия и научна фантастика жанрове. Horrors също често се припокриват с трилър жанра .
Филми на ужасите се занимават с кошмари , на зрителя скрити най-лошите опасения , revulsions и ужас от неизвестното. Въпреки че доста от него е около свръхестественото, ако някои филми съдържат парцел за заболеваемост , серийни убийци , избухването на заболяване / вирус и сюрреализма,то те могат да се наречат "ужаси. "
Парцели, написани в ужас жанр, често включват проникване на зла сила, събитие или личност, често на свръхестествен произход, в ежедневния свят. Теми или елементи, често разпространени в типичен ужас филми включват призраци , мъчения , Гор , върколаци , древни проклятия , сатанизма , демони , порочен животни , вампири , канибали , обитавани от духове къщи , зомбита и маскирани серийни убийци .
Това, което се счита за филм на ужасите варира от десетилетие,филмите, които някога са били нарича ужас, сега могат да бъдат категоризирани като трилъри ("Мълчанието на агнетата , Челюсти , Psycho и седма ). Терминът "ужас" се прилага за филми, които показват по-ясно Гор, скок сцени / плаши или свръхестествени съдържание ( Кошмар на Уес Крейвън , Приказка за две сестри , Saw филмите , The Strangers , The Ring , Сесия 9)
Ранните филми на ужасите, до голяма степен се основават на класическата литература на готик / ужас жанра, като Дракула, Франкенщайн, "Фантомът на операта, и д-р Джекил и мистър Хайд. По-нови филми на ужасите, продължават да се възползват от чудовища на литературата.

Филмите на ужасите винаги са били критикувани заради изобразената жестокост и отхвърления от филмовите критици като ниско-бюджетни и второразредни.Независимо от това ,някои от основните студия и уважавани директори са правили известни набези в този жанр ,и в последно време критиците обръщат своето внимание точно кам него.Някои филми на ужасите се доближават до други жанрове като например - научна фантастика ,фентъзи ,черна комедия и трилъри.



1890-1920
Първи стъпки

Лон Чени, старши в "Фантомът на операта
Първите изображения на свръхестествени събития се появяват по няколко на мълчаливи късометражни филми, създадени от филм пионери като Жорж Мелиес в края на 1890, най-съществените са му 1896 Le Manoir Du Diable (известна още като "дом на дявола"), които понякога се кредитира като първият филм на ужасите. Други негови ужас проекти е 1898 наLa Caverne maudit e (известен още като "The Cave", буквално " пещера"). Япония направи началото в  ужас жанра като печете с Jizo и Shinin Sosei, и двете направени през 1898 г.  През 1910 г. Едисон Studios произведе първата филмовата версия на Франкенщайн. архивите били изгубени в продължение на много години, филм колектор Алоис Феликс Dettlaff старши намери копие и през 1993 го реализира.
Началото на 20 век донесе повече етапи на ужасите жанр, включително на първото чудовище да се появи в пълнометражен ужас филм, Квазимодо на Гърбавият от Нотр-Дам, които е създаден в романа на Виктор Юго, "Нотр-Дам де Париж" (публикуван през 1831 г.). Филми с участието на Квазимодо, включени Алис Гай Есмералда (1906), "Гърбушкото (1909), любовта на Гърбушкото (1910 г.) и Нотр-Дам де Париж (1911).
Много от най-ранните пълнометражен "филми на ужасите" бяха създадени от немски кинорежисьори през 1910 и 1920, по време на ерата на немски експресионист филми. Много от тези филми ще повлияе значително по-късно на холивудските филми. Пол Вегенер Голем (1915) е семето; през 1920 г. Робърт Wiene Кабинетът на д-р Калигари, с експресиониския си стил, ще повлияят на филмовите творци от Орсън Уелс ,Тим Бъртън и много други в продължение на десетилетия. Ерата на първия вампир- FW Мурнау Nosferatu (1922), не се разрешава адаптация на Дракула на Брам Стокър.
Ранните Холивудски драми се впускат в ужас теми, включително и версии на Гърбушкото от Нотр Дам (1923) и The Monster (1925), и двете с участието на Лон Чени, старши, първият актиор станал свезда в американски филм на ужасите. Други известни филми на 1920-те са: The Lost World (1925), The Phantom Of The Opera (1925); изложба от восъчни фигури (1924), д-р Джекил и мистър Хайд (1920), London After Midnight (1927); и Невидимия превоз (1920).
1950-1960-ерата на демоничното
С напредъка на технологиите, които се появяват през 1950, тонът на филмите на ужасите се измести от готик към

ужасяващи, намирали го за по подходящо за албиторията в края на века. Филмите на ужасите се разделяли на два

под-жанра: ужас на Армагедон филм и ужас на най-демоничен филм. Поток от нискобюджетни продукции,

изчезване на човечеството, преодоляване на заплахи от "външни": извънземни нашествия и смъртоносни мутации на

хора, растения и насекоми, най-вече във филмите, внесени от Япония, чието общество е информирано от първа

ръка за последиците от ядрена радиация .
В някои случаи, когато Холивуд са избрали популярността на ужас филмите, режисьорите и производителите

намерени достатъчно възможност за експлоатация, с трикове като 3-D и "Percepto" (продуцент Уилям Castle на

псевдо-електрически-шок техника, използвани за 1959 Tingler). Някои директори на ужас филми от този период,

включително The Thing от друг свят и Invasion Дон Сийгъл,на Body Snatchers (1956) да насочи параноя от Студената

война в атмосферата на публиката, без да прибягва до пряко експлоатация на събитията от деня.
Филмовите дейци продължили да се сливат елементи на научна фантастика и ужас през следващите десетилетия.

Един от най-забележителните филми от ерата беше през 1957 г. The Incredible Man свиване от екзистенциалното,

роман на Ричард Матисън.Филмът изрази страховете на живот в "Атомната Ера" и терор на социалното отчуждение.
През края на 1950 и началото на 1960, производствени предприятия, които са фокусирани върху производството

на филми на ужасите, включително британската компания Hammer Film Productions. Hammer се радва на огромен

международен успех от пълнокръвен Technicolor филми с участието на класически герои на ужасите, често с

участието на Питър Кушинг и Кристофър Лий, като Проклятието на Франкенщайн (1957), Дракула (1958), и The

Mummy (1959) и много продължения. Hammer и режисьора Терънс Фишър, са широко признати като пионери на

модерен филм на ужасите.
Други компании също са допринесли за бум в производството на филм на ужасите във Великобритания през 1960 и

1970 г., включително кръстоска между тигър и лъвица британски и Amicus, последните най-известни за тяхната

антология филми като "Къща на д-р Terror на ужасите (1965).
American International Pictures (ПДИ) също направиха серия от Едгар Алън По-тематични филми, произведени от

Роджър Корман и с участието на Винсънт Цена. Някои твърдят, че тези понякога противоречиви продукции

проправили пътя за по-ясно насилие в ужас, както и основните филми. Заедно с кръстоска между тигър и лъвица

British Film Productions, ПДИ ще направи Майкъл Рийвс "Witchfinder  (1968). Издаден през 1968 г., за американската

публика като The Conqueror Worm, най-вероятно в опит върху успеха на по-рано По-тематични предложения ПДИ,

приказката за ловеца на вещици Матю Хопкинс , беше по-садистичен от свръхестественото.
Призраци и чудовища все още популярни, но много филми използват свръхестествени предпоставката, за да изрази

ужаса на демоничното. The Innocents (Джак Клейтън, 1961) и The Haunting (Робърт Уайз, 1963) са два такива ужаса

на най-демонични филми от началото на 1960-те години. В Бебето на Розмари (Роман Полански, 1968), дяволът е

направен от плът.


Zombies в влиятелните Night Ромеро на живите мъртви.
Хичкок Птиците (1963) е с по-модерен фон; заплахата му произтича от полудялата природа, и филмът е един от

първите американски примери на ужаса на Армагедон под-жанр.
Влиятелен филми на ужаса от края на 1960 е Джордж А. Ромеро "Нощта на живите мъртви (1968). , Продуциран и

режисиран от Ромеро, с ограничен бюджет от $ 114.000, печели $ 12 милиона в страната и 30 милиона долара в

международен план. Този ужас на Армагедон жанра за зомбита е по-късно считат за "културно, исторически или

естетически значим" достатъчно, за да бъдат запазени от Националния филмов регистър на САЩ. Blending

психологически прозрения с Гор, той се премества в жанра още по-късно от готическата тенденции за ужас на

по-ранните епохи ,които донесоха  ужас в ежедневието .
Нискобюджетни филми от Gore-шок харесва на Herschell Гордън Люис и той също се включва. Примерите включват

1963 кървав празника (история за култа на дявола) и 1964 две хиляди маниаци! (Призрачен град, населен с

психотични канибали),филмът включва разплискване на кръв и телесни разчленявания.