Филми на ужасите (обезпокоителни филми),тези филми се стремят да разкрият емоциите на страха , отвращение и ужас от зрителите . Те често са оборудвани сцени, които имат за цел да стреснат зрителя чрез средствата на страховитото и свръхестественото, като по този начин те често се припокриват с фантазия и научна фантастика жанрове. Horrors също често се припокриват с трилър жанра .
Филми на ужасите се занимават с кошмари , на зрителя скрити най-лошите опасения , revulsions и ужас от неизвестното. Въпреки че доста от него е около свръхестественото, ако някои филми съдържат парцел за заболеваемост , серийни убийци , избухването на заболяване / вирус и сюрреализма,то те могат да се наречат "ужаси. "
Парцели, написани в ужас жанр, често включват проникване на зла сила, събитие или личност, често на свръхестествен произход, в ежедневния свят. Теми или елементи, често разпространени в типичен ужас филми включват призраци , мъчения , Гор , върколаци , древни проклятия , сатанизма , демони , порочен животни , вампири , канибали , обитавани от духове къщи , зомбита и маскирани серийни убийци .
Това, което се счита за филм на ужасите варира от десетилетие,филмите, които някога са били нарича ужас, сега могат да бъдат категоризирани като трилъри ("Мълчанието на агнетата , Челюсти , Psycho и седма ). Терминът "ужас" се прилага за филми, които показват по-ясно Гор, скок сцени / плаши или свръхестествени съдържание ( Кошмар на Уес Крейвън , Приказка за две сестри , Saw филмите , The Strangers , The Ring , Сесия 9)

Филмите на ужасите винаги са били критикувани заради изобразената жестокост и отхвърления от филмовите критици като ниско-бюджетни и второразредни.Независимо от това ,някои от основните студия и уважавани директори са правили известни набези в този жанр ,и в последно време критиците обръщат своето внимание точно кам него.Някои филми на ужасите се доближават до други жанрове като например - научна фантастика ,фентъзи ,черна комедия и трилъри.
1890-1920
Първи стъпки
Лон Чени, старши в "Фантомът на операта
Първите изображения на свръхестествени събития се появяват по няколко на мълчаливи късометражни филми, създадени от филм пионери като Жорж Мелиес в края на 1890, най-съществените са му 1896 Le Manoir Du Diable (известна още като "дом на дявола"), които понякога се кредитира като първият филм на ужасите. Други негови ужас проекти е 1898 наLa Caverne maudit e (известен още като "The Cave", буквално " пещера"). Япония направи началото в ужас жанра като печете с Jizo и Shinin Sosei, и двете направени през 1898 г. През 1910 г. Едисон Studios произведе първата филмовата версия на Франкенщайн. архивите били изгубени в продължение на много години, филм колектор Алоис Феликс Dettlaff старши намери копие и през 1993 го реализира.
Началото на 20 век донесе повече етапи на ужасите жанр, включително на първото чудовище да се появи в пълнометражен ужас филм, Квазимодо на Гърбавият от Нотр-Дам, които е създаден в романа на Виктор Юго, "Нотр-Дам де Париж" (публикуван през 1831 г.). Филми с участието на Квазимодо, включени Алис Гай Есмералда (1906), "Гърбушкото (1909), любовта на Гърбушкото (1910 г.) и Нотр-Дам де Париж (1911).

Ранните Холивудски драми се впускат в ужас теми, включително и версии на Гърбушкото от Нотр Дам (1923) и The Monster (1925), и двете с участието на Лон Чени, старши, първият актиор станал свезда в американски филм на ужасите. Други известни филми на 1920-те са: The Lost World (1925), The Phantom Of The Opera (1925); изложба от восъчни фигури (1924), д-р Джекил и мистър Хайд (1920), London After Midnight (1927); и Невидимия превоз (1920).