четвъртък, 14 юли 2011 г.

1950-1960-ерата на демоничното
С напредъка на технологиите, които се появяват през 1950, тонът на филмите на ужасите се измести от готик към

ужасяващи, намирали го за по подходящо за албиторията в края на века. Филмите на ужасите се разделяли на два

под-жанра: ужас на Армагедон филм и ужас на най-демоничен филм. Поток от нискобюджетни продукции,

изчезване на човечеството, преодоляване на заплахи от "външни": извънземни нашествия и смъртоносни мутации на

хора, растения и насекоми, най-вече във филмите, внесени от Япония, чието общество е информирано от първа

ръка за последиците от ядрена радиация .
В някои случаи, когато Холивуд са избрали популярността на ужас филмите, режисьорите и производителите

намерени достатъчно възможност за експлоатация, с трикове като 3-D и "Percepto" (продуцент Уилям Castle на

псевдо-електрически-шок техника, използвани за 1959 Tingler). Някои директори на ужас филми от този период,

включително The Thing от друг свят и Invasion Дон Сийгъл,на Body Snatchers (1956) да насочи параноя от Студената

война в атмосферата на публиката, без да прибягва до пряко експлоатация на събитията от деня.
Филмовите дейци продължили да се сливат елементи на научна фантастика и ужас през следващите десетилетия.

Един от най-забележителните филми от ерата беше през 1957 г. The Incredible Man свиване от екзистенциалното,

роман на Ричард Матисън.Филмът изрази страховете на живот в "Атомната Ера" и терор на социалното отчуждение.
През края на 1950 и началото на 1960, производствени предприятия, които са фокусирани върху производството

на филми на ужасите, включително британската компания Hammer Film Productions. Hammer се радва на огромен

международен успех от пълнокръвен Technicolor филми с участието на класически герои на ужасите, често с

участието на Питър Кушинг и Кристофър Лий, като Проклятието на Франкенщайн (1957), Дракула (1958), и The

Mummy (1959) и много продължения. Hammer и режисьора Терънс Фишър, са широко признати като пионери на

модерен филм на ужасите.
Други компании също са допринесли за бум в производството на филм на ужасите във Великобритания през 1960 и

1970 г., включително кръстоска между тигър и лъвица британски и Amicus, последните най-известни за тяхната

антология филми като "Къща на д-р Terror на ужасите (1965).
American International Pictures (ПДИ) също направиха серия от Едгар Алън По-тематични филми, произведени от

Роджър Корман и с участието на Винсънт Цена. Някои твърдят, че тези понякога противоречиви продукции

проправили пътя за по-ясно насилие в ужас, както и основните филми. Заедно с кръстоска между тигър и лъвица

British Film Productions, ПДИ ще направи Майкъл Рийвс "Witchfinder  (1968). Издаден през 1968 г., за американската

публика като The Conqueror Worm, най-вероятно в опит върху успеха на по-рано По-тематични предложения ПДИ,

приказката за ловеца на вещици Матю Хопкинс , беше по-садистичен от свръхестественото.
Призраци и чудовища все още популярни, но много филми използват свръхестествени предпоставката, за да изрази

ужаса на демоничното. The Innocents (Джак Клейтън, 1961) и The Haunting (Робърт Уайз, 1963) са два такива ужаса

на най-демонични филми от началото на 1960-те години. В Бебето на Розмари (Роман Полански, 1968), дяволът е

направен от плът.


Zombies в влиятелните Night Ромеро на живите мъртви.
Хичкок Птиците (1963) е с по-модерен фон; заплахата му произтича от полудялата природа, и филмът е един от

първите американски примери на ужаса на Армагедон под-жанр.
Влиятелен филми на ужаса от края на 1960 е Джордж А. Ромеро "Нощта на живите мъртви (1968). , Продуциран и

режисиран от Ромеро, с ограничен бюджет от $ 114.000, печели $ 12 милиона в страната и 30 милиона долара в

международен план. Този ужас на Армагедон жанра за зомбита е по-късно считат за "културно, исторически или

естетически значим" достатъчно, за да бъдат запазени от Националния филмов регистър на САЩ. Blending

психологически прозрения с Гор, той се премества в жанра още по-късно от готическата тенденции за ужас на

по-ранните епохи ,които донесоха  ужас в ежедневието .
Нискобюджетни филми от Gore-шок харесва на Herschell Гордън Люис и той също се включва. Примерите включват

1963 кървав празника (история за култа на дявола) и 1964 две хиляди маниаци! (Призрачен град, населен с

психотични канибали),филмът включва разплискване на кръв и телесни разчленявания.

Няма коментари:

Публикуване на коментар