С напредъка на технологиите, които се появяват през 1950, тонът на филмите на ужасите се измести от готик към
ужасяващи, намирали го за по подходящо за албиторията в края на века. Филмите на ужасите се разделяли на два
под-жанра: ужас на Армагедон филм и ужас на най-демоничен филм. Поток от нискобюджетни продукции,
изчезване на човечеството, преодоляване на заплахи от "външни": извънземни нашествия и смъртоносни мутации на
хора, растения и насекоми, най-вече във филмите, внесени от Япония, чието общество е информирано от първа
ръка за последиците от ядрена радиация .
В някои случаи, когато Холивуд са избрали популярността на ужас филмите, режисьорите и производителите
намерени достатъчно възможност за експлоатация, с трикове като 3-D и "Percepto" (продуцент Уилям Castle на
псевдо-електрически-шок техника, използвани за 1959 Tingler). Някои директори на ужас филми от този период,
включително The Thing от друг свят и Invasion Дон Сийгъл,на Body Snatchers (1956) да насочи параноя от Студената
война в атмосферата на публиката, без да прибягва до пряко експлоатация на събитията от деня.
Филмовите дейци продължили да се сливат елементи на научна фантастика и ужас през следващите десетилетия.
Един от най-забележителните филми от ерата беше през 1957 г. The Incredible Man свиване от екзистенциалното,

През края на 1950 и началото на 1960, производствени предприятия, които са фокусирани върху производството
на филми на ужасите, включително британската компания Hammer Film Productions. Hammer се радва на огромен

участието на Питър Кушинг и Кристофър Лий, като Проклятието на Франкенщайн (1957), Дракула (1958), и The
Mummy (1959) и много продължения. Hammer и режисьора Терънс Фишър, са широко признати като пионери на

модерен филм на ужасите.
Други компании също са допринесли за бум в производството на филм на ужасите във Великобритания през 1960 и
1970 г., включително кръстоска между тигър и лъвица британски и Amicus, последните най-известни за тяхната
антология филми като "Къща на д-р Terror на ужасите (1965).
American International Pictures (ПДИ) също направиха серия от Едгар Алън По-тематични филми, произведени от
Роджър Корман и с участието на Винсънт Цена. Някои твърдят, че тези понякога противоречиви продукции
проправили пътя за по-ясно насилие в ужас, както и основните филми. Заедно с кръстоска между тигър и лъвица
British Film Productions, ПДИ ще направи Майкъл Рийвс "Witchfinder (1968). Издаден през 1968 г., за американската

публика като The Conqueror Worm, най-вероятно в опит върху успеха на по-рано По-тематични предложения ПДИ,
приказката за ловеца на вещици Матю Хопкинс , беше по-садистичен от свръхестественото.

ужаса на демоничното. The Innocents (Джак Клейтън, 1961) и The Haunting (Робърт Уайз, 1963) са два такива ужаса
на най-демонични филми от началото на 1960-те години. В Бебето на Розмари (Роман Полански, 1968), дяволът е
направен от плът.

Хичкок Птиците (1963) е с по-модерен фон; заплахата му произтича от полудялата природа, и филмът е един от
първите американски примери на ужаса на Армагедон под-жанр.
Влиятелен филми на ужаса от края на 1960 е Джордж А. Ромеро "Нощта на живите мъртви (1968). , Продуциран и
режисиран от Ромеро, с ограничен бюджет от $ 114.000, печели $ 12 милиона в страната и 30 милиона долара в
международен план. Този ужас на Армагедон жанра за зомбита е по-късно считат за "културно, исторически или
естетически значим" достатъчно, за да бъдат запазени от Националния филмов регистър на САЩ. Blending
психологически прозрения с Гор, той се премества в жанра още по-късно от готическата тенденции за ужас на
по-ранните епохи ,които донесоха ужас в ежедневието .
Нискобюджетни филми от Gore-шок харесва на Herschell Гордън Люис и той също се включва. Примерите включват
1963 кървав празника (история за култа на дявола) и 1964 две хиляди маниаци! (Призрачен град, населен с
психотични канибали),филмът включва разплискване на кръв и телесни разчленявания.
Няма коментари:
Публикуване на коментар